mörkret,

And you can't fight the tears that ain't coming
Or the moment of truth in your lies
When everything feels like the movies
Yeah, you bleed just to know you're alive

And I don't want the world to see me
'Cause I don't think that they'd understand
When everything's made to be broken
I just want you to know who I am

- Goo Goo Dolls -
Iris

Låten är äckligt vacker. Vissa texter borde förbjudas, det kan vara farligt att göra folk tårögda utan anledning. Sverige är kallt, vintern är här. Jag fryser, oberoende om min kropp befinner sig inne eller ute, det är lika vidrigt kallt. Ge mig sommar.

Det går inte att beskriva känslan jag har inom mig, plural, känslorna.
Det är någon sorts tomhet, ensamhet, längtan, lycka, hjälplöshet, sug och förundran.
Allt i en blandat kompott, potpurrit av min själ.
Platsen är inte obesökt, här har jag varit många gånger förr, men jag trodde aldrig jag skulle åka dit igen.
Inte nu.
Mörkret, det är vad som äter mina känslor inifrån och ut.
Det är mörkret som gör mig tyst och tillbakadragen,
jag förändras från mig själv till någon annan under mindre än ett andetag.
Vi mår bra, det gör vi, den schizofrena sidan av mig och jag själv.
Musiken, det är musiken som gör det.
Kylan, mörkret och vintern. Den gör att jag blir som hög av lugn musik, en gitarr och en röst.
Tårarna vill komma, men jag har inget att gråta för.
Värmen vill jag ha, men jag har inget som håller mig varm.
Vintern ligger bakom allt,
mörkret är medhjälparen.
Ta mig till ljuset.

Jag fyllde år igår, fick fina presenter och ska ha kalas i helgen för resten av släkten.  Tack familjen och världens bästa Lena!

Give me some lovin'
X X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback