Slut på 2005,

"Det går en vind över vindens ängar,
det fladdrar till i en tyllgardin.
Och jag ska skriva en sommarvisa
med sol och blomdoft i melodin.
Jag ville sjunga om Katarina,
till träklangsflöjter och alcymbal
men vindens toner blir sommarns sånger,
jag bara lyssnar i björklövssal."

- Visa vid vindens ängar

2005, från och med imorgon natt är ännu ett år över och ett nytt ska börja.
Så mycket som jag upplevt just detta år tvivlar jag på att jag någonsin varit med om förut, det har varit ett mycket bra och extremt händelserikt år. Jag gillar förvisso inte tanken att dela in år i bra och dåligt, men skulle jag göra det skulle det här utan problem vara det bästa hittills.
Jag och Anna, tillsammans med resten av det så då var vår klass, Hr 3. Gjorde vår praktik förlagd i Sälen där vi svinade, söp och bara svirade runt. Det var extremt lärorikt och nyttigt, men framförallt roligt. Det var ungefär vårt händelserika år började och dra mig baklänges att resten var inte att leka med!
Balen, var nästa steg på resan. Jag hade den bästa kavaljer man kan önska sig, allas vår Jonas Mohlin och det var sjukt roligt. Jag har aldrig kunnat dansa vals, men ta mig tusan att jag i alla fall vet hur man har klackarna i taket! Vi åkte riktig raggarbil, var finklädda, tog kort och drack sprit. Han ska jag gifta mig med.
Studenten, måste jag säga var det sjukaste jag någonsin varit med om. Konstant festande utan att någon överhuvudtaget kunde säga något.. Självklart, som ett äkta jag, försov jag mig och hann egentligen inte få i mig någon frukost, två jordgubbar och en helflaska champagne senare så var jag redigt onykter. Klockan var då bara nio på morgonen och vi hade hela dagen framför oss, vi lyckades och jag har nog varken varit så på lyset eller så jävla lycklig någon gång i hela mitt liv, eller ledsen för den delen.. Men säg den lycka som varar för evigt, en viss panik hade spridit sig hos oss fyra som bestämt oss för att bege oss till,
Grekland, bara två dagar senare. Jag kunde inte göra mycket dagen efter studenten utan lät familjen packa ihop och städa. Åkte till Lina där jag sedan sa farväl och så var vi på väg. Ett kort stopp hos Anna och resan fortsatte till Skavsta, Frankfurt, London, Brindisi och sedan en iskall båt över till Korfu. Helt utmattade och extremt förväntansfulla la vi oss för att sova några timmar innan vi besökte byn som vi alla fyra skulle förälska oss i och där vi sedan spenderade fyra månader av våra liv. Inget egentligen, men jag har nog inte varit med om en större upplevelse. Jag saknar alla där nerifrån, svenskar, greker & engelsmän så mycket att det gör ont att tänka på det. Tack gode gud för snälla föräldrar och en möjlighet att åka tillbaka.

Nu kan jag inte mer än att hoppas på att nästa år blir åtminstone hälften så bra.
Jag håller tummarna och tumma is the shit!

Nyår är fortfarande inte planerat och jag funderar seriöst, detta år, på att bojkotta det hela och sitta hemma med familjen. Det kan inte skada.

Gott Nytt År till alla och ta väl hand om er!

I miss you, I miss you a lot!
X X


Student -05

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback