Att tiden aldrig riktigt räcker till - det är ett lika stort mysterium varenda gång.

Det går fortare än planerat att fördriva en dag än vad man kan tro. Efter jobbet, som går väldans fort då man väl kommit igån och egentligen inte är något alls att gnälla på, så begav jag mig på stan. Där sprang jag in i Frida och Sara som satt och fikade. Stannade en sväng och pratade för att sedan ta en cigg med dem innan jag gick vidare. Blev sedan kvar på Widengrens och slog en signal till mütti som jag mötte upp en stund senare, det visade sig att hon varit mer disträ än vanligt och glömt plånboken hemma när det var dags att shoppa lite födelsedagspresenter till Peter a.k.a låtsasfar. Ellen hittade dock en billig skjorta som mamma hade råd med på de små slantar hon hade löst i jackfickan. Sedan sprang vi förbi skoaffären där jag, tack och lov, fick lägga undan de tre skor jag kikat på länge nu inför sommaren. Där var det klappat och klart, kära du, min dag var härmed räddad! Eller snarare hela sommaren. Efter det blev det lite mer spring innan jag tog med dem för att visa mina fina blommor. Mamma var inte helt imponerad på vasen jag ställt dem i (den enligt mig väldigt fina, gula hinken) men eftersom jag inte hade någon passande vas till den stora buketten fick den nöja sig med att istället bli ställd i en tillbringare, och ja, till och med jag kan erkänna att resultatet faktiskt blev bättre. Blommorna var hon dock imponerad på och det kan jag förstå. Haha.

Jag hade tänkt att jag skulle städa lite men så har det inte blivit ännu och det kommer inte heller bli så. Det är dags att gå och sova - jag tror jag har kommit fram till att det är det enklaste sättet till att kurera min förkylning. Redan nu känner jag mig faktiskt laddad för att jobba inför helgen, dock inte lördagmorgon efter den förmodligen sena och långa fredagen. Ja, det är ju faktiskt långfredag. Haha. Fy fan vilket usel jävla humor jag har ibland.. And im damn proud of it. JA!


Imorgon är det som sagt var Peters födelsedag och jag har tänkt investera i en rykande bra Hitler-film som han förmodligen kommer uppskatta i utbytet mot lite fika. Smaskens.
Det är verkligen dags att lätta upp stämningen hos mig, helst med bättre väder, och ta vara på tiden.
Jag beger mig trots allt inom kort nu.

Det är dags att visa uppskattning - på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback