Come fly away with me.

Sådär ja, nu är det helg igen. Halva veckan har dock varit helg för min del så i huvudet är jag bara inne på tisdag än så länge. Man förlorar alla tidsbegrepp på fjället, vare sig det gäller dagar eller tid på dygnet. Precis som det bör vara i dessa extravärldar som finns runtom oss, det var precis samma sak i sommarlandet. Man trivs som fisken i vattnet tills det är dags att bege sig av än en gång, då blir verkligheten alltför verklig och tiden kommer ikapp.

Mat, mat, mat. Nu börjar jag bli hungrig. Det blev lite väl mycket svullande i veckan, men det är så det är då man bor i ett trångt litet rum utan möjlighet till att laga vettig mat. Det hör som till på något sätt. Egentligen hade jag inte tänkt synda något idag, men jag har intalat mig själv (jag är svag, jag vet!) att det är lika bra att ställa vanan tillbaka. Det vill säga unna mig något nu i helgen och sedan ta tag i mig själv till veckan igen. Haha, ja vad gör man inte..

Imorgon väntar en hel del jobb, med andra ord inget galejande i helgen. Men jag klarar mig ändå, suget efter att gå ut är inte stort här i stan. Dock är suget efter något med alkohol rätt stort ibland, helst hemma kanske. Ja faktiskt. Har kommit på att jag faktiskt inte har många helger kvar att gå ut här hemma, med tanke på att jag jobbar i helgen och även nästa helg. Det ska vara om det blit utgång nästa lördag i så fall, för då är jag ledig. Fast plånkan har inte mycket att erbjuda.. Helgen efter det blir det förmodligen födelsedagspartaj, dop och partaj igen på en och samma helg och ja, sedan är det sista helgen hemma i Sollefteå. Då jag förhoppningsvis kan dra ihop släkt och vänner för att hitta på något. Två dagar efter det befinner jag mig i utlandet, det börjar kännas nu..

Är det dags att ta sanningen i handen och vandra vägen fram?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback