Älskar att hata schlager.

Nu är jag trött, det är dags för en tupplur. Haha.
Så jävla ovanligt.
Jag måste skaffa mig ett liv, på riktigt. Snart så, snart så.
Efter många om och med la jag ner vindrickandet, dels för att jag inte orkade söka upp någon ensam själ att dra med och dels för att jag inte egentligen var så sugen.
Värre lär det nog bli ikväll då det inte finns något att göra,
jag hatar melodifestivalen! Den borde förbjudas.
Vilken pessimist jag är, jag vet. Haha.
Jag kan dock erkänna att vissa låtar är helt okej, men de är oftast mer än 20 år gamla
och har gamla klatschiga refränger. Och, my number one är helt okej.
Men det har med annat att göra.

Har jag inte helt fel så sitter några gamla klasskamrater klistade i tv-soffan,
hejandes och sjungandes till musiken efter första refrängen.
Sedan köps första bästa schlager-06-skiva då den släpps
och kommer förmodligen spelas konstant på var eviga fest
till vissa människors förtjusning och förskräckelse för en annan del.
Jag antar att jag vet hur det fungerar efter tre år, man lär känna människor mer än man tror.
Aj, aj Fredrik! Njut av schlagern ikväll!
Själv kommer jag gömma mig långt under soffan med öronproppar i öronen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

bra inlägg, skriver just nu en artikel i ämnet schlager. Jag hatar det också!

2008-05-23 @ 00:05:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback