Första dagen i något nytt.

12.24

Måndagen har gått - det tog tid. Äntligen är det tisdag och jag känner mig underlig. Svartmålad, hemsk och självisk. Samtidigt som jag aldrig varit såhär lättad förr, i början var det ett lyckorus som spred sig snabbt från tår, till fingrar, mage och hjärta. Sedan kom smärtan, att känna att jag tappat något, att något fattades och att jag inte skulle få det tillbaka. Efter det kom ångesten, när jag var elakast i hela världen, att alla kommer se snett och veta att där är hon som klarar av att göra sådana hemska saker. Nu är jag tillbaka på ruta ett, första minuten, första timmen och första dagen. Det kommer ta tid hur inställt jag än har varit på att klara det utan att ens fälla en tår. Vissa saker tar tid vare sig man vill eller inte, detta är just en sådan sak. Jag kan inte längre ta det tillbaka och jag kan inte ändra på något. Muren kommer byggas högre och saknades bli större, jag vill ha er hos mig jämt!

Epiphany
- Staind

Just deal with it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback