Tidningsnatt.

Nu har jag njutit färdigt av Dirty Dancing och förälskat mig i Patrick Swayze än en gång. Ingen kan neka till att han var jävligt fräsch i filmen, det kan ha berott på den eviga irritationen, kylan, försöken att verka cool och charmen också förvisso. Börjar bli riktigt trött men idag kan jag inte göra annat än att hålla mig vaken. Har lovat Lena att följa med på hennes tidningsrunda runt byarna i Sollefteå Kommun inatt, det kommer nog inte bli en toppenupplevelse med tanke på att hon tydligen kört 20 km/h igårnatt och varit nära att glida av vägen. Med andra ord är regn inget bra inslag i den norrländska vintern. Sånt klarar vi oss utan - jag klarar mig förvisso utan vintern överhuvudtaget men det lär nog ingen lyssna på. I vilket fall så följer jag med som moraliskt stöd ifall vi nu skulle fastna någonstans ute i vildmarken, jag skulle inte vara till någon större hjälp, men allt är bättre än att sitta själv. Det vet jag med. Mörker skrämmer mig dock fortfarande till vansinne, jag blir så jävla nojig med minsta mörker att det är lite pinsamt faktiskt. Jag minns fortfarande när jag var liten och hade varit på vår nedervåning där det var nersläckt så man inte såg under trappen och då jag skulle upp till resten av familjen så sprang jag så fort jag kunde bara för att jag inte såg om det stod någon under trappen som skulle rycka tag i mina fötter. Jesus Amalia, det har jag tack och lov släppt taget om nu, men jag är en vandrande noja i vilket fall. Jag ser inte fram mot morgondagen men har dessvärre inte mycket till val. Som man bäddar får man ligga, som det så vackert heter. Skulle just nu vilja stoppa upp det uttrycket någonstans på den människa som kom på det, men eftersom det stämmer kan jag inte annat än att svälja stoltheten och se det från den ljusa sidan. När allt är över kommer jag känna mig lättat, extremt lättad. Måste ringa Johanna inom kort, det var längesedan vi pratade nu och jag lyckas alltid att missa henne på MSN. Otur kallas det - eller otajming kanske. Det är dags att höra om allt är väl med henne, man vet aldrig efter en helg med fylla och svinerier. Jag vill åka till Sthlm snarast och mötas upp, det var flera månader sedan sist. Åh putana, du ska veta att jag saknar dig! Nej, nu får det vara nog med snick-snack. Det är dags att packa väskan för att åka hem till Lena tidigt imorgonbitti, eller sent inatt kanske för den delen. Jag får önska en god natts sömn åt alla, själv ska jag göra allt för att hålla mig vaken. Wish me luck.

You don't see me - Josie And The Pussycats
Skrämde nästan med sina likheter förr,
för flera år sedan som tur är.
Nu är det över, men minnen finns kvar.

Sov så gott!
X X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback