Disk, mat och tv.

Äntligen har jag diskat färdigt. Det är alltid lika skönt då det är över, nu ska jag bara komma på något vettigt och helst rätt lättlagat att äta till middag. Är sugen på äpplen och päron, men det känns inte som att det kommer hålla mig mätt resten av kvällen och då är det lika bra att göra riktig mat på en gång. Har förälskat mig i mina nya skor - är förvisso rätt besviken eftersom de börjar bli för stora och ser dessutom väldigt långa ur, men de är übersköna att gå i. Jag gillar det!
Blir helt förälskad då jag kollar omkring på klädessidor, varför hittar man aldrig det man söker när man väl är inne i affärerna? Det kan driva mig till vansinne. Mitt nya och som även har visat sig vara det perfekta sättet att shoppa på för mig är att hitta accessoarer först - eftersom det är vad jag gillar mest - och sedan så hittar jag oftast schyssta kläder till som jag gillar på en gång. Det är dags att shoppa snart!

Har börjat fundera riktigt hårt på om även jag ska börja - bara för att se om det funkar.
Man kan ju alltid hoppas.

Nu är det dags att slita fram något ur frysen och bli mätt. Sedan startar min tv-kväll. Floorfiller startar och efter det är det dags för Big Brother, eller satan. Jag kom på nu att de båda programmen kommer att krocka, får helt enkelt se ett av dem i reklampauserna och försöka hänga med så gott det går. Sedan är det dags att se ännu en dokumentär, som förmodligen kommer vara riktigt gripande och svår att förstå, Kvinnor som stjäl barn. Hur känslokalla får människor egentligen vara? Det är helt obegripligt för mig. American Idol och dess helt otaktiska jury roar mig alltid lite, så jag ska nog se på det med. Mest för att skämmas åt dem som ställer upp förmodligen och det kommer nog sluta med att jag sitter med händerna för öronen och skrattar ihjäl mig, samtidigt som jag rodnar lite, för att människor kan vara dumma nog att vilja förnedra sig så. Så svårt kan det väl inte vara att förstå att man inte är någon stjärna på att sjunga? När jag är full kan även jag tro att jag är värsta idolen som sjunger bäst i världen - bara för att dagen efter skämmas ihjäl över hur jag kraxat kvällen innan. Att göra bort sig hör till allt här i världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback