Möjligheten att vakna, lycklig.

14.55

Det är alltid lika härligt att bli väckt, oavsett när fan på dygnet det är.
Ett starkt minne, som dessutom är positivt har jag dock.
Det var såklart i Grekland, vart annars? Jag låg och vred mig efter en sliten natt kan jag tro.
Vaknar av att min älskade Johanna-putana skriker: - Kolla vad tomten kommer med!
eller något liknande och jag får ett paket kastat på mina ben.
Det var fan bättre än julafton som barn och aldrig har nog djungelvrål varit godare!
Åh, jag vill svina med henne nu! Dricka ursus-redbull och härja konstant. Sånt som vi är bra på!
Imorse klev jag i alla fall upp i ottan som vanligt och åkte på jobbet.
Mitt jobb är ganska schysst ändå, jag tjänar en massa jävla pengar på att inte slita något nästan allt.
Fast det här med att klaga över att behöva kliva upp tidigt på lördagar är något som hör till,
det går inte att komma ifrån!
Jämför jag med Paula som börjar sina dagar på jobbet
klockan härliga 5 på morgonen är det inte tidigt alls. Då är det bara jag som är slö som vanligt!

Vi har haft rena rama snöovädret här nu i flera dagar och jag börjar bli trött.
Det blåser fan småspik överallt, hela tiden.
Får jag inte sommar inom kort förfryser jag nog i ren illvilja.

Var hemma hos Paula med karl igår.
Hon hade inhandlat mat för ett regemente och det var bara att börja laga.
Kyckling, potatis, sallad, bröd, bär och glass. Allt smakade toppen och det var hur trevligt som helst.
Det enda var att jag var så barnsligt trött och dessutom var tvungen att kliva upp idag,
så jag var inte på topp och gjorde även så att vi var tvungna att åka tidigt.
På vägen hem hände något som jag bara sett på film,
ja mitt liv har varit händelselöst!
Då vi kommer och kör hem mot mig hojtar Krille till och när jag kollar bak kommer polisbilen
med full fart efter oss, med blåljus. Så vi stannade såklart.
Det är löjligt så lite de har att göra, efter att ha sett körkort, chauffören fick blåsa, lyst med ficklampa in i bilen för att kolla vilka skummisar det var som satt där och då de kollat att ägaren av bilen stämde så fick vi åka. Stackare, de kan inte ha mycket att göra sådär en fredagskväll i Sollefteå!

Ikväll såg det ut som igår att vi skulle ut och härja.
Ska därför ringa Lena nu och höra vad hon säger!
Man vet aldrig vad som väntar..

Carpe Diem!
X X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback