Rätt och fel.

13.53

Slumrade till lite på förmiddagen, men nu är jag vaken igen och har fått saker uträttade.
Det är alltid lika skönt att veta att allt nu, förhoppningsvis, går som planerat.
Självklart är det förvisso alltid svårt att bestämma vad som är rätt och fel -
om det nu finns rätt och fel.
Jag har dock bestämt mig, det går inte att ändra på och beslutet känns skönt.
Att tycka synd om mig själv är något som inte finns i min värld -
inte för tillfället och inte på länge.
Den tiden är sedan länge glömd och förbi.
Nu ser jag bara framåt.

Att musik kan vara så underbart är något som får mig att fundera.
Alla mina känslor kommer ut till musiken, vare sig jag visar det eller inte.
Röster säger så mycket - och att höra att musiken verkligen betyder
något för den som sjunger är det allra bästa.
Vad spelar egentligen en text utan känslor för roll?
Inte ens språket är speciellt viktigt, musiken jag lyssnat på den senaste tiden,
mest för alla minnen och för att musiken verkligen är bra.
Det är sådant som jag förr bara skulle skakat huvudet på och skrattat,
men nu så är det så mycket som virvlar upp inom mig och jag påminns om allt.
Allt!
Jag saknar er så mycket att det börjar göra riktigt ont. Det blir jobbigare för var dag.
Men alla överlever - till nästa gång vi ses. Vilket är snart om jag får bestämma!


Tre i topp:
Kom att tänka på ruggigt bra filmer idag. Trots att jag inte är något filmälskare - det kan bero på att jag hjärntvättats till att se minst en film om dagen på sistone.
Boondock Saints är alltid lika bra och Sean Patrick Flannery är ruskigt fräsch!
Snatch är hur skön som helst och Brad Pitt - kalla honom ett otroget svin eller vad du vill - han är fortfarande världens snyggaste människa! Dessutom är han lagomt snuskig i den här filmen - I love it!
Sakis Rouvas är inte med i någon film jag sett, men likt förbannat med i min tre i topp för tillfället. Hans röst gör mig knäsvag och att han bidrar till ett av sommarens mest återkommande och härligaste minnen gör inte saken värre. Jag vill leva i Yiannis bil, tidig morgon med Johanna, för resten av livet.
                                                                               

Titta och njut!
Själv kan jag inte slita ögonen ifrån dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback