Sanningen svider - vänj dig.

09.16

Måndag, ännu en ny vecka på gång.
Jag är trött och funderar på vad jag egentligen gör vaken just nu.
Det finns som inget riktigt vettigt att göra just nu i vilket fall,
det är för tidigt för att mina hjärna ska fungera som den brukar.

Det är fruktansvärt då onda aningar bevisar sig att vara sanna,
precis som vanligt finns det egentligen ingenting att sätta emot.
Nu är det dags igen.

Överbeskyddande vuxna får mig att bli gråtfärdig. Herrejesus!
Just nu på de lokala nyheterna sitter det en, förmodligen,
extremt mesig person som försöker göra allt för att förbjuda våldsspel.
Det finns nog inget man kan göra för att få dessa att försvinna helt.
Se bara på allt annat som är förbjudet i Sverige, som ändå finns att få tag på.
Det är detsamma i alla länder.
Lagar är till för att brytas - det är så människor ser på det.
Hans åsikter, hur starka de än är och hur illa han mår av att se dessa spel,
påverkar nog inte spelförsäljarna och framför allt tillverkarna att sluta upp med att sälja dessa.
Jag kan inte annat än att skratta.
Det är tur att alla vi människor får tycka olika!

Nej, nu ska jag se färdigt på filmen från igår och vänta på att Lena blir färdig på sjukhuset.
Jippi!

Hasta la vista!
X X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback