Allt blir till en röra inom mig, på grund av några toner som spelar känslorna ett spratt.

Så är helgen här igen, vädret har varit toppen hela dagen och allt är egentligen bara underbart.. Man ska inte vara så kräsen, kanske fick jag höra det för få gånger under min uppväxt. Kanske är jag på tok för kräsen för att egentligen överleva bland tristessen som vardagen brukar bjuda på. Kanske är allt tankar inom min som spelar spratt och får mig att fundera alldeles för mycket. Jag är en tänkare, så har det alltid varit och så kommer det förmodligen alltid att fortsätta. Det händer att det läggs ner alltför stor vikt på saker som egentligen behövs, speciellt nära mig. Spontanitet är något jag älskar och jag önskar att jag kunde ge den mer tid. Planering är inte min starka sida, alltid blir något fel. Men sådär riktigt spontan är det svårt att vara, jag har en förmåga att väga för- och nackdelar fram och tillbaka, det går fort men ändå så görs det. Ja, en tänkare kan inte släppa taget helt.. Oftast försöker jag följa det som jag alltid hört, gör det som först slår dig och håll dig till det som känns rätt. Ja, mammor kan nog ha rätt ibland, tyvärr verkar min mamma ha det mest jämt och det finns alltid något som jag måste vara beredd på att äta upp. För att inte vara så kräsen ser jag verkligen fram mot att jobba imorgon, passet på morgonen är jag inte så uppladdad för men kvällspasset kommer dock bli überroligt om jag får bestämma. Det är dags att leka barkvinna igen och tänk att jag trivs med det!

I never meant to cause you trouble.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback