Det är ofattbart att man kan missa den.

Waiting for a star to fall.
Det är inte för inte minnen etsar sig fast i huvudet. De betyder något, alldeles för mycket ibland. Finns det något som bjuder på så mycket skratt, glädje och ren och skär lycka som de? Svaret är ja, jag vet. Det finns andra saker. Mina dåliga minnen har jag en förmåga att ignorera och glömma bort, det är inte förrän något händer så de är tvungna att komma fram som jag verkligen minns hur det egentligen var och vad som egentligen hände. Som då, en hel dag förstördes på grund av det. Av oro för hur det skulle kunna komma att se ut var jag beredd att släppa allt och bli ett riktigt misslyckande, sådär som jag lovar mig själv att aldrig bli. Men, med lite rådgivning så löser sig det mesta och då min oro inte visade sig vara helt så förjävlig som jag trott den skulle vara kändes allt bättre. Nu kan inget förstöra det som kommer bli av. Har donat lite mer bland bilder och diverse saker och nu spritter det rejält i kroppen i väntan på sommaren. Jag är som ett litet barn på julafton. Vardagen bjuder inte på något speciellt eller intressant, den är grå och trist som vanligt. Förutom det faktum att solen faktiskt lyser under dagtid, snön smälter och det rinner från taken. Det blir varmt och vinterns mörker känns allt längre bort. Genom att lyssna på det-är-sommar-och-vi-sitter-i-en-park-och-dricker-öl-låtar får tiden att gå ännu fortare, förutom det faktum att man faktiskt blir jävligt sugen på öl en vanlig vardag sisådär klockan tio då snön fortfarande ligger tjock. Såna låtar är något alldeles eget, de fungerar dock bara i Sverige. Jag kan inte tänka mig att det skulle funka någon annanstans alls. Just för att vardagen annars är så grå och tråkig så blir jag lätt trött, precis som nu och tanken på att slå mig ner i sängen tillsammans med några avsnitt av mitt trogna Sex And The City känns riktigt välkomnande, trots att klockan knappt är dags för min lillasyster att sova ens. Ett grönt äpple på det här så får vi se hur det blir.

Jag vaggar in minnen av verkligheten i rosa bomull och där blir allt perfekt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback