Det blir inte alltid som man tänkt sig.

Jag vaknade egentligen jättetidigt imorse, av min väckare som ringde runt sjusnåret. Men sliten som jag var efter lördagen, trots nyktra utflykter, tog jag inte styrka till mig att kliva upp ur sängen utan låg kvar ända fram till klockan nio då jag äntligen klev upp. Nu är det det dags att göra sig färdig för arbete snart och bege sig upp till Nipan. Det ser ut att vara fint väder idag och det får mig alltid på bättre humör. Vintern har alltid med sig för mycket funderingar och problem, jag står fast vid att det är mörkret som gör det.

Lördagen var helt okej, men på grund av att det inte blev så mycket folk som tänkt, absolut inte så mycket folk så kändes det rätt tråkigt. Det blir inte alltid som man tänkt sig och helgen innan lön kan ofta ställa till med problem just för att människor inte har några pengar kvar. Jag är en sådan som inte skulle haft råd att gå ut i helgen om det blev så, mina pengar tar slut alldeles för fort varje månad. Innan ett hade i alla fall i stort sett hela personalstyrkan fått sluta, ena baren stängt igen och vi var tre stycken som jobbade hela kvällen ut. Det gjorde inte speciellt mycket och fastän sugen var ett faktum så gick tiden fort, efter jobbet begav vi oss sedan på efterfest där människor däckade av en efter en. Med tanke på att jag var spiknykter, förutom ett glas vin och en mycket snuskig grogg blandad av Frida bestående av Kosken och trocadera , så höll jag mig vaken väldigt länge. Vid halv fem upptäckte jag vid en rökpaus att det var storm ute, ja storm är nog det minsta man kan kalla det. Det gick helt enkelt inte att stå ute då snön for som spikar in i huden, skyltar såg ut att vara nära att blåsa iväg och portdörren höll sig öppen helt själv med hjälp av vinden. På grund av stormen gick vi inte hem förrän vid 6, då den lugnat ner sig en del och jag somnade nog inte förrän en stund efter 7. Igår var jag därför lagomt utmattad.
Nu måste jag öppna fönstret och vädra in lite härlig vårluft så att jag genast blir pigg på att gå och jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback