Efter ett tag känns allt bättre, det är bara att vänta ut det.

Efter lite apelsinjuice, en timmes sömn och några timmars arbete mår jag lite bättre. Jag ska hålla mig inne resten av dagen eftersom det är snöstorm utomhus. Jag kan för allt i världen inte gå och bli sjuk nu när jag tagit på mig extra arbete imorgon, att vara barnvakt på onsdagmorgon och dessutom jobba onsdagkväll. Att vi sedan beger oss till fjällen i helgen får mig att kväljas i tanken om jag skulle vara sjuk, jag kan inte missa såna här saker. Det finns inte tid till det nu. Har suttit här ett tag nu med samma låtar på repeat, om och om igen. Jag njuter och ryser, det går som ett band genom kroppen. Det känns som att jag är på väg att kliva in i en känslig period igen, där minsta lilla stöter hål på höljet som skyddar mig och får mig att ta illa upp. Det kan kallas vekt men det kan också kallas nödvändigt. För tillfället skadar det mer än det gör nytta och jag ska nog lägga mig ner och vila en sväng. Njuta av min dvd-box och bara krya på mig. En kopp grönt te och lite vila så blir jag förhoppningsvis piggare. Ikväll ska det ätas soppa, det är riktig krya-på-dig-mat. Sedan har jag planerat att ringa Lina. Jag saknar allt mer och mer i såna här känsliga svackor.

By Your Side - Sade
Det är den ultimata låten för tillfället, jag känner mig hemma i den.

And if you want to cry
I am here to dry your eyes
You know time
You'll be fine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback