Mörkertalet är för stord och matematik har aldrig riktigt varit min starka sida.

Det börjar märkas att tiden snart tar slut. Jag känner det inom mig och alla känslor börjar hoppa runt i magsäcken. Frågorna är många och svaren står inte upp till mina krav. Det finns så mycket jag vill göra, så mycket att hinna med, pengarna måste räcka och jag det finns massor att slösa dem på. Någon Spara, som i Lyckoslanten-tidningarna från barndomen har jag aldrig varit. Jag liknar mer den ohälsosamma Slösa som äter godis tills hon blir knubbig och inte kommer ha ett sparkapital till hands när hon väl blivit vuxen och ska köpa hus, bil och allt det som ibland behövs.

Det är på väg att bli tid för mig att göra mig färdig för kvällen, jag börjar förvisso inte innan nio men det är bättre att vara färdig i tid än att behöva hålla på och stressa till sista sekund. Jag ser fortfarande fram mot att jobba och det är såna kvällar det verkligen är roligt. Att jag får stå ut med schlagerfestivalen på tv är en annan femma, men det är sånt man får ta. Det gäller att inte  vara så kräsen här i livet, som jag redan sagt.

Trevlig helg!

Love.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback