När jag lärt mig att spå i kaffesump kommer livet bli så mycket enklare.

Mina planer för kvällen gick i stöpet.
Jag hade tänkt mig något glas vin, men jag orkade helg enkelt inte
och lika glad är jag för det men gladast är nog rödräven.
Imorgon vankas det arbete, jag känner mig inte ett dugg motiverad.
De första månaderna gick lördags-arbetet som en smäck,
nu så vill jag mest slippa det men vet att jag måste
så att det blir lite pengar i spargrisen någon gång.
Det verkar dessutom som att de sökt mig från restaurangen,
men jag är så omotiverad på att jobba även kväll
så imorgon blir det inget av.
Har jag inte helt fel så blir det dessutom kvällsjobb nästa helg,
trots att jag behöver pengarna så väljer jag en utekväll.
Sad but true.
Så imorgon hoppas jag på vin och så ska det bli.

Björn är på besök och det är det enda som tar emot med att jag inte svirat till det ikväll,
han är hemma ett fåtal gånger per år och jag har inte sett honom
sen jag vet inte när, ja så känns det i alla fall.
Löjlisen ska tydligen åka från stan till landsbygden och supa
sig snorfull och kolla på gammgubbar som slåss. My god.
Jag röstar för att han ska stanna och så ska det bli!
Hell yeah.

Nej, nu säger fingrarna minsann till att jag ska sluta skriva.

Tänk vad mycket enklare allt vore om man alltid kunde få som man ville!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback