För någon annan.

Aktiv.
Idag har jag försökt få lite gjort. Försökt är verkligen det rätta ordet. Precis som jag fruktade innan jag begav mig hem ifrån Grekland har jag blivit mer lat för varje dag som går utan jobb. Därför känner jag en panik att ta tag i det, jag vill inte bli lat igen. Jag vill tjäna mina pengar, leva mitt liv och bara må bra. Paniken blir nästan lite för mycket och den gör så att jag inte får något gjort istället. Har plottrat lite på CV:n idag, så att den ska se acceptabel ut. Fick även Peter att få in mitt intyg från Grekland från förra året och slutbetyget på datorn. Pratade med min moster om några tips, bland annat att försöka få referens där nerifrån. Vilket jag vet är inga problem som helst, har mailat och dylikt tidigare eftersom vi glömde bort att fixa allt det där innan jag åkte hem. Snarare jag glömde bort. Men, medelhavet är som en annan värld. Klimatet är annorlunda, de jobbar arslet av sig i 6 månader och blir därför i stort sett osynliga och helt jävla omöjliga att få tag på, de andra 6 månaderna. Vilket skapar ett enormt problem för mig. Jag ska skicka ut till några jobb så får vi se vad som händer.
Var även snäll och städade undan lite med lillasyster i huset idag. Kändes som en bra sak att göra. Försöka göra någon annan glad, bara för att. Det är aldrig så jobbigt som man trott heller, bara grejerna har någonstans att få plats. Det kan man inte säga om mitt eget rum..
Bakade kladdkaka och kom på att jag fan i mig måste höra av mig till Lkpg-Linda för hennes recept. Som är enligt mig det godaste i världen! Gjorde även en sockerkaka. Jag kommer bli värsta, bästa bullmamman då jag blir gammal.

Det är dags för en cigg innan jag ska leta jobb, på riktigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback