Gott och nytt 2007.

Så var det nya året här.

Året då allt ska hända, som man brukar säga.
Eller hur kommer det egentligen bli?

Det är nu jag ska försöka ta mig iväg igen,
till ön jag älskar, människorna jag saknar,
musiken jag avgudar och kulturen som förstummar.

Innan det ska jag igen, försöka ta mig iväg.
Missförstå mig inte, Sollefteå har sin charm,
men jag kan bli så otroligt less.
All denna trångsynhet, dessa moraliska krav
och bara ren och skär idioti.
Jag blir trött efter ett tag.
Trots att jag har vänner som väger upp det hela.
Er älskar jag för allt ni gör.

Om någon dag åker jag förmodligen upp till Åre,
vi får se hur det blir.
Annars har jag mitt som väntar i Bruksvallarna,
där jag förhoppningsvis kan varva ner,
spara pengar och hänga med min älskade Slyn-Elin.

2007 ska bli året då jag tar ansvar, sådär som en vuxen människa bör göra.
Det ska bli året då jag säger adjö till den gröna ön,
inte för gott, men för ett litet tag.
Året då jag lär mig av mina misstag och skrattar åt allt som hänt,
utan att jag tappar de jag älskar på vägen.

Jag vill även be om ursäkt,
till de som kan tänkas ha tagit illa vid sig någonstans där under 2006,
man vet aldrig.
Väluppfostrad som jag är känner jag en plikt till det.
Men, vi säger såhär, det var inte jag. Det är aldrig jag.


Nyårsafton var galen.

Så kan den sammanfattas. Helt klart.
Men ack så roligt jag hade.

Jag älskar fortfarande:
Youth Group - Forever Young

Det man inte minns har aldrig hänt,
och
imorgon är en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback