Lyssna på den och fastna.

"Min ofödde bror bor kvar i Iran
i den där staden som kallas Tehran
själv bor jag här och vad gör jag
jag åker spårvagn

När jag går upp ur min säng dricker jag en kaffe latte
min ofödde bror blir aldrig kallad för blatte
för där min bror bor är alla blattar
för min ofödde bror bor kvar i Iran

Min ofödde bror bor kvar i Iran
dricker sitt te ur sin samovar
Själv bor jag här i en helt annan stad

När du hör det här ljudet
är det dags att vända blad
När du hör det här ljudet
är det dags att byta stad

När du hör det här ljudet
är det dags att vända blad
När du hör det här ljudet
är det dags att byta stad"

Navid Modiri & Gudarna - Min Ofödde bror

Nynneri, nynnena. Helt klart värd att lyssna på.
Tillsammans med diverse annan musik just nu.
Jag är inne i en sjukt musik-beroende period.
Kan det vara för att musik läker allt?
Speciellt tillsammans med gin.
Eller öl. Eller menta.
Vilket som.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback