Söndagsångest, kan det bli bättre än så?

Gårdagens husfest ute hos familjen Olsson i skogen var vansinnigt trevlig.
Ja, visst. Jag höll mig i skinnet, till att börja med åtminstone.
Det kändes sådär halvbra att vara den andre yngsta i sällskapet
som mestadels bestod av 30+ någonting. Inte bara.
Men mestadels.
Jag drack mitt rödtjut med måtta i väntan på att de andra skulle bli onyktra,
just bara för att inte göra som fru Olsson själv berättat att hon gjort när
hon var nervös på en inte så lång-ifrån tillställning där hon vaknat
dagen efter med huvudet i spillror och förbannat sig själv.
Min taktik var därför att vänta ut dem allesammans och sedan
kunna slå huvudet på spiken själv.
Mycket riktigt gick det helt okej, hoppas jag åtminstone.
Vi sjöng Sing-Star och levde rövare men allt  var förvånansvärt lugnt.
Tills hela arbetsstyrkan kom.
Då skulle det blandas groggar och jävelskap. Dum idé.
Klockan 4 ungefär var jag hemma. Jag anlände till huset runt 7.
Vilket skick jag var i vill jag inte kommentera.
Det tar vi en annan gång.
Men jag vill tacka alla inblandade för en trevlig kväll igår!

Nu måste jag ta mig ur sängen för att städa.
Sedan är det bara att förflytta mig ner till Konsum
där jag ska inhandla allt en 3åring kan tänkas gilla.
Jag ska nämligen få fint besök av käre lille Hugo som ska sova över.
Det här ska bli mysigt.
Vi får se hur länge han vill stanna bara!


Grattis på 30-årsdagen Andréa!


Kommentarer
Postat av: Man & Mode

good luck med inköpandet :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback