Vad hände med motivationen?

Luften har gått ur mig, igen.
När jag vaknade hade jag så mycket planerat
och all tid i världen att få allt gjort dessutom.
Visst, jag städade längenheten och jag har gjort en del.
Men nu.
När jag egentligen bör vara på väg att äta 30-årstårta
då har jag ingen energi och jag känner mig helt omotiverad.
Det kan bero på att hela dagen spenderats inomhus,
att det har blivit mulet ute igen,
att jag nog ätit alldeles för mycket idag eftersom jag inte gjort mycket annat.
Det kan också bero på att tv-n stått på och att jag suttit vid datorn,
det kan bero på att jag egentligen inte borde vara kvar hemma
det kan också bero på att jag inte har några kläder jag tycker om.

Eller så beror det på något som jag egentligen inte vill,
kan det vara så att det här gör mig osocial och omotiverad?
Kan det vara så att jag snart kommer drabbas av panikångest
och kommer vilja rymma långt bort, med en gång nästan alltid?
Eller kan det bero på dig?

Vad än det är. Det är inget jag gillar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback