Välkommen till min waterdjungel.

You bring me sunshine..

Underbara vårväder (borde jag egentligen inte säga
i och med att det då kommer börja snöa om fem röda.)
Dagen blir dock så mycket roligare, gladare, lättare och vackrare med lite sol.
Jag har dock en del att göra inne,
den tvättstuga som ingår med min lilla bunker är värdelös.
Det vill säga helt förbenades åt skogen dålig!
Sure, maskinen funkar fint och gör vad den ska.
Problemet är sedan när det ska torkas,
vad gör man utan torktumlare eller med ett torkskåp som påminner
om något som Sop-Doris kunde ha samlat på sig under sina år i livet?
Lite lina och en avfuktare är allt som finns.
Men käre du, tro mig när jag säger att den inte gör ett endaste dugg.
Förbannades förbannad blir man då, eftersom jag dessutom tvättade
arbetskläderna som givetvis vore bäst om de var med jobbet sen,
och eftersom man bara får boka en heldag i veckan. En halv fick därför räcka
eftersom det ändå var allt jag hade tid att utnyttja.
Så, igår när jag tvättat färdigt och plockat in allt till min lilla lägenhet
påminde den mest om den fuktigaste delen av regnskogen,
och här hängde kläder mest överallt.
Så, jag fick hämta mamma som tog med sig det mesta hem till huset för att torka där.
Vad skulle jag göra utan henne?
Long story long, för varför göra den kort?
Ja, i alla fall måste jag därför göra något med alla kläder.
Typ, fixa i garderoben och lägga in allt fint och på plats. Just nu är det kaos.

Och, det där var ingen bra idé att berätta om.
Nu känner jag mig irriterad trots att jag innan var så glad över finvädret.
Förbannades tvättstuga!

Send me a thought. 
Happy thoughts.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback