Vi kommer inte överens, våren och jag.

Nu har en tokig födelsedags-tid börjat.
Jag kommer bli ruinerad inom kort.
Det börjar idag, sedan har vi helgen
och det slutar inte förrän i slutet av månaden.
Det är många som fyller 30 år.
Men är det så att jag är den som nojar,
eftersom jag hela tiden måste prata om jämna siffror.
Måhända.

Sollefteå den 9e april vill jag inte ha så mycket att göra med to be honest.
Snön vräker för bövelen ut nere och där går gränsen!
Jag vill ha vår och sol. Jag vill äta mjukglass och ha för lite kläder på mig för tidigt.
Mest för att man vet att det är dumt.
Sen vill jag ha sommar. Något som får det att kännas värt att jag stannar.
Too bad att man inte kan få allt man vill här i livet.
Men det där vore väl en jäkla bra början?
För just nu är jag sekunden från att rymma till Grekland..
Åtminstone tills vädret här styrt upp sig.

Har drömt mardrömmar till förbannelsen inatt.
Precis såna där äckliga som ger mig en klump i magen
och gör att jag tappar allt hopp, förtroende och respekt.
Hoppet ska egentligen inte finnas,
men förtroendet vill jag helst ha kvar. 
Respekten finns no matter what. För de flesta, för det mesta, ska tilläggas.

Jag vill åka till Göteborg och dricka öl med vinden i håret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback