Att påverka en individ.

Var det dröm eller verklighet?

Så känns det mesta hela tiden nu. När jag tar mitt hallon-piller, somnar och sedan vaknar igen.
De gör det svårt att skilja på begreppen dröm eller verklighet.
Egentligen kvittar det, så länge det gäller fina saker.
Mardrömmarna däremot är oftast dröm och så kan det fortsätta vara.
Men det är konstigt hur något kan sudda ut linjerna mellan verkligheterna. 
Det blir så drastiskt och så diffust.

Människor påverkar oss alla på olika sätt.
Vi är snabba på att döma, ofta för kvickt. Jag är en av dem.
Men precis likadant och dumt har jag lika lätt att tycka om, kanske älska.
Orden går att variera. Lita. Skydda. Det går nästan lika fort var gång.
Då önskar jag ibland att alla drömmar vore verklighet,
att det verkliga livet kunde vara lika enkelt och vackert som när jag sover.
Eller att verkligheten fick vara så fin, utan att förstöras.
Det går inte att riktigt vräka ur sig allt, det måste vara diffust.
För när jag sedan förstår mig på allt själv, då kan det vara för sent.

Du gör mig lycklig.
Du gör mig ledsen.
Du gör mig trött.
Du gör mig arg.
Du gör mig illamående.
Du gör mig omtyckt.
Alla påverkar de oss olika.
Frågan är vilka som ska behållas och inte.

Tror du det någonsin kommer lösa sig mellan oss?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback