Back off.

Nu har jag varit hos herr doktor.
Det gick bra, trots att jag, som han även skrev
på papperet är väldigt gråtmild. Smaka på ordet.
Gråtmild. Det låter fint. Finare än förstörd i alla fall.
Ja, jag kunde inte hålla de där tårarna borta.
Det blir som en ridå mellan mig och vad jag berättar.
Eller så är det bara att jag är vansinnigt känslig.
Hur som helst, jag är sjukskriven i två veckor framöver
och inbokad för återbesök i slutet av nästa vecka.
Då får jag även svar på de prover som gjordes.
Jag håller tummarna för att det här kommer hjälpa,
att jag hittar någon energi som får mig glad igen.

När jag kom hem gjorde jag plättar.
Med färska jordgubbar och naturell youghurt,
så himla gott!
Några sparade jag så att jag och mamma kan
göra en skagenröra eller något och smaska på.
Ikväll har jag tänkt äta igen, jag är en hungrig dam.
Laga mat är roligt och rogivande, baka likaså.
Nu blev jag sugen på att baka bullar och kakor.
Det kan jag roa mig när tiden aldrig kommer ta slut.
Men innan dess ska jag sova en sväng,
jag är så trött att ögonlocken inte kan hållas uppe.

Filakia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback