Det tog slut.

Jag blir knäpp på mig själv!
Inatt kunde jag än en gång inte sova, hur mycket jag än försökte.
Så det slutade med att jag blev väckt imorse givetvis,
trots att jag var knas-trött så kunde jag inte somna om.
Men jag kunde inte heller kliva upp. Så jag har lagat här. Länge.

Funderar på att åka med mamma på min lillasyster fotbollsmatch idag.
Bara för att komma ut och få lite frisk luft. I might need it.
Mamma hittar inte lappen med min tid till doktorn imorgon,
så det gäller för mig att somna i tid så jag kan ringa vårdcentralen tidigt.
Minns jag inte fel var det typ klockan 2, men det är ju dumt att gissa.

Jag väntar ett samtal. Det kommer vara väldigt jobbigt, det vet jag.
Men det måste komma ut. Allt. Att hålla inne är dumt, det vet vi nog alla.
Jag känner fler som mår som jag. Är det inte konstigt egentligen?
Ensamhet och ledsamhet på nätter, är det inte sorgligt?
Jag tycker om dig.

Nu ska jag laga mat. Fisk och  ris tror jag minsann det får bli.
Jag har inte energi att göra något värre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback