Isn't life pretty damn wonderful after all.

Vi myser mamma och jag.
Har varit ner på stan och lämnat mitt sjukintyg,
det var skönt. Då slipper jag tänka på det mer.
Inga fler "måsten" på 2 veckor.
Förutom att jag måste hem och städa lägenheten
och färga håret dessutom, jag ser sådär halvkal ut igen.
Sedan gjorde jag skagenröra och vi drack ett glas gott vitt till.
Både vatten och vin. Det är viktigt.
Nu ska hon sy mössor och jag ska mest gå och sova.

Imorgon ska jag fika med min lilla kusin som blivit stor.
Det kan kännas bra att komma ut lite, se lite folk och bara vara.
Men utan alla måsten som sagt. De hoppar jag över.
Sedan har jag tänkt bjuda mor på middag,
helst på restaurang för då kan man allrahelst bara vara. Sådär som jag gillar.
Malin kommer nog också hem så hon får följa med.
Och så har vi moster med barn som kanske hakar,
och Biggan om vi har tur. Det blir bara brudar men en massa skratt!

Nu letar jag efter något större.
Min bunker kan ha gjort sitt. Jag behöver en garderob.
Utrymme för allt krafs jag samlat på mig genom åren.
Ska nog säga upp allrakäraste bunkern i veckan,
någon som studerar kan behöva den bättre än jag.
En tvåa minst vill jag ha, eller en monster-stor etta.
Önska mig lycka till, jag må behöva det.

Sov gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback