Mitt på dagen.

Inatt har jag sovit, och sovit ända tills nu.
Det håller inte, jag måste kliva upp tidigare och göra något.
Imorgon så!
Mamma är hemma och vi hälsade på mormor igår
där även morbror Anders med barn är på besök.
En massa skvaller och några koppar kaffe senare
var jag dödstrött, men ändå klarvaken.
Kaffe på sena kvällen är inte egentligen en bra idé.
Men det är himla gott for sure.

Nu har mor precis åkt till jobbet.
Yngve är hemma med mig och lever rövare,
han är nyduschad och skvätter ner varje plätt
när han skakar sin blöta päls.
Egentligen kanske jag skulle gått ut och gått med honom.
Men jag känner inte att jag orkar.
Efter en liten frukost och tvätt i ansiktet kanske.
Skulle också behöva gå ner till  jobbet med mitt sjukintyg.
Vi får se hur jag gör!

Kalimera

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback