Spread your rumours, whatever makes your life interesting.

Något jag gillar just nu är rykten.
Det är förvånande hur snabbt de faktiskt får fart,
och hur mycket sanning folk faktiskt tror att det ligger i dem.
Framför allt på mindre ställen. Det har jag märkt var jag än varit.
I Grekland for de omkring i räserfart,
som exempel en tjej som var på semester en vecka
hann få ett extremt dåligt rykte innan halva veckan gått.
Samma sak gäller här hemma.
Ena dagen har någon blivit nunna, nästa dag är hon gravid.
Och så vidare.

Hur irriterad jag än kan bli vet jag att det grundar sig i osäkerhet.
Och avundsjuka.
Varför kan man fråga sig? Men jag tvivlar på att det någonsin kommer finnas ett bra svar.
Jag ska följa detta intressant.
Vem vet var alla dessa historier om olika människor slutar?

Im in the middle of a reality-show.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback