Thriller.

Jag är redan vaken. Hör och häpna.
Såg fram mot en skön lång dag i sängen eftersom jag klev upp så tidigt igår
och sedan också var monstertrött resten av dagen och kvällen. Inget skämt.
Men mamma levde rövare imorse så jag vaknade givetvis.
Himla tur att jag kan sova senare, för natten har varit vidrig.
Kan inte minnas hur många gånger jag vaknat och hur många olika mardrömmar som väckt mig.
Har legat och funderat, halvt vaken mest hela natten. Vardagliga saker blandat med drömmar.
Vidrigt precis som jag sa. Jag blir ju inte mindre mörkrädd direkt.
Jag skyller på att det var för varmt, det känns bättre så.

Imorgon är den stora dagen för min far och låtsasmor.
Har lite saker att uträtta idag just bara därför.
Får se när jag orkar, mamma slutar halv fyra, jag hinner då.

Det kanske är dags att vakna till liv trots allt?

Jag önskar jag kunde lita mer på det mesta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback