Vi gillar inte vin, inte.

Pack och nötter verkar befolka mitt liv allramest.
Men igår hade vi trevligt, nästan helt pack-lösa.
Var ner och betalade hyran, sånt behöver man göra.
Sedan tog vi en fika och jag s-h-o-p-p-a-d-e lite till.
Kläder gör mig glad och glad är bra!
Bjöd moster och Clara på mat, kycklingsallad är bra gott i värmen.
Sedan tog vi oss ner i parken och lyssnade på raggar-rock
väntade in den andra mostra mi och gick ner på jobbet
för att snacka skit och dricka vin.
Det kan vi även lugnt säga att vi lyckades med,
en sisådär säkert 3,5 flaskor drog vi i oss, under lång tid.
Då känns saken helt klart bättre.
Och jag mår prima idag, det gör mig också nöjd.
Vi hade roligt, det är allt som räknas.

Träffade även en fröken som åker till Näsåker ikväll fram och tillbaka.
Jag är allt bra sugen på att haka på, så vi ska höras sedan.
Men det är fler saker planerade, innehållande sprit givetvis.
Jag ska blanda drinkar tills händerna blöder är det tänkt.
Himla skoj i och med att det är historiens kanske godaste,
och allramest somriga. Men inte detsamma utan min vackra vän.
Vädret är dock inte som på rosor direkt, det duggar och är grått.
Till och med lite kallt. Allt jag önskat, fast på fel dag.
Men lika glad är jag för det!

Nu ska jag göra något vett och ta mig ur sängen.

Kalimera

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback