You will always have a special place deep inside me.

Jag är nu proppmätt och nästan lite gräsligt trött.
Vi åt en massa goda pajer, jag har pussat på "mina" barn och myst med katt-valparna,
Sedan fick vi fördrink och vin. Mycket trevligt, men alla var sega så det blev en lugn kväll.
Tog en promenad hem och höll på att frysa ihjäl.
Ge mig vinterstövlar i affärerna!
Nu ska jag somna gott och må bra.
Imorgon har vi planerat att baka, Ellen och jag. Vi får se hur det blir med det.

Och ännu en gång saknar jag, nästan mer än förr.
Men som vi kom fram till i telefonen jag och min vän häromdagen,
visst behöver jag en paus. En sväng härifrån för att andas och slippa tänka.
Där räcker det nog. För var skulle jag ha det bättre än här egentligen?
Jag har vucit ifrån säsonget utan att ens ha märkt det,
en av de roligaste tiderna i mitt liv. Alla dessa säsonger överallt.
Nu är det tyvärr stopp.
Men sakna, det gör jag även om det inte är bra.

Kalinixta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback