Jag lämnar bunkern för gott.

Halleluja, jippi och lyllos mig!
Från och med nu har jag skaffat mig en större lya.
Dessvärre innebär det att jag står och betalar 3 månaders dubbelhyra,
men det är smällar man får ta. Mindre kläder dessa månader helt enkelt!
Nu kommer jag göra en gammal brandstation osäker och ren.
Det känns grymt bra att komma så nära stan och affärer!

Men det är med lite vemod jag bestämmer mig för att lämna bunkern,
det är så varmt och mysigt här.
På tok för litet för alla mina grejer dessvärre och i min nya lägenhet
finns det både torktumlare, städskåp och förråd.
Hur glad tror ni att jag är?

Annars inget nytt. Förutom att julborden börjat.
Ingen jublar högre än mig när de är över.
Jag har redan ätit min beskärda del av julmat för iår.
Men gästerna är glada i alla fall och då blir jag också glad.
Sen har vi ju roligt på jobbet. Det är nog därför jag blivit kvar i stan så länge!

Dags att sova.
Kalinixta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback