Monday evening and i've slept all day.

Det är december, kallt och knasigt väder.
Jag är slut i kropp och sinne utan anledning!

Igår tog vi våra pengar och for till Sundsvall där jag handlade
upp varenda litet ruttet öre på vettiga och ovettiga saker.
Malins, Ellens och Hedvigs juleklappar är nu helt färdiga.
Likaså Hugos födelsedagspresent.
Frågan är nu bara hur jag ska få mig råd med resten,
för mamma och Peters juleklapp blir allt annat än billig.
Men himla rolig både att ge och få hoppas jag!

Jag sov inte många timmar natten till igår så när mamma ringde klocka nio var jag väck.
En snabbdusch och lite smink fick ordning på den saken
och när vi inte var hemma förrän halv nio igår kväll var jag så övertrött.
Slog in alla klapparna så jag slipper slita med det sista stressiga veckorna innan jul
och ändå kunde jag inte sova.
Slog upp ögonen kvart i ett på eftermiddagen idag! Helt sinnsykt.

Men nu har jag hunnit göra apelsinfudge och kanderande mandlar.
Ska försöka göra knäck i mina söta små hjärtformar jag köpte igår innan kvällen är slut med!
Jag har dessutom hunnit städa, diska rent överallt och torkat golv.
I like it! Det är så skönt att ha rent och fint, fortfarande vansinne att jag tycker det. Men skönt!

Nu ska jag kolla lite på tv och slöa, det är sånt man ska göra när man är ledig.
Sen ska jag laga kyckling med rotsaker och må gott.

Filakia polla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback