På Vôllan.

Jesus Amalia vilken dag!

Väckaren ringde tidigare än vanligt imorse, och med det menar jag mycket tidigare.
Jag steg upp, vilket inte var så svårt när jag somnade innan klockan 21.00 igår. Jag var död!
Det är något med den där meducinen tror jag, jag får som efterslängar lite titt som tätt och då kan jag inte hålla emot.
I vilket fall. Gjorde en miljon försök att få med allt i väskan jag fick låna av moster med man,
men gav rätt snabbt upp det hela och slängde ut allt som jag ändå inte kommer använda.
Så nu är jag här i fjällen, med strumpbyxor och kjolar allra mest. Streetsmart, eller hur var det?
Några par jeans fick plats, men skorna ger mig inte mycket värme.
Hur som haver. Jag är hellre snygg än varm.

Resan ner var ingen vidare hit och jag planerar därför att åka hem på torsdag.
Direkt till Östersund härifrån och sedan vidare på en gång till stan.
Bådar det gott när jag redan planerar att åka hem tycker ni?

Men jag ska berätta att det gör det. Allt har börjat toppen hittills.
Familjen plockade upp mig vid bussen och sedan åkte vi till den nya restaurangen här på Vôllan,
där har vi ätit 3-rätters och mått gott. Jag & Peter drack även gott vin och mådde bra.
Struts har jag testat för första gången och det var riktigt gott.
Så fortsätter det såhär kommer jag nog hem minst 10 kg fetare och fulare.
Vad bryr det mig? Jag har fått lära mig av en vis dam att ensam är stark idag.

Nej gott folk. Jag är sådär monstertrött igen och jag behöver all skönhetssömn jag kan få.
På nyårsafton kommer moster med man och monster ner.
Då blir det tidiga mornar kan jag tro!
Imorgon måste jag upp tidigt och ner till banken för att betala hyran.

Kalinixta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback