Tear it up.

En dag på byn och jag är helt matt.
Det var folk överallt och på banken stod vi i kö minst 20 minuter eller mer.
Ett litet gulligt bank-kontor, det är vad de har här.
Med bankfacken helt synliga och inte ens inlåsta. Spännande!

Jag hittade mig en jacka, men efter mina bravader på banken har jag inte många ören kvar.
I och med att det inte är min bank som finns här kostade det mig 150:- extra att sätta in pengar på diverse konton.
Rena rama jävla rånet måste jag säga! Så nu är jag snuskpank och mår lite illa.
Jackan var fin i alla fall och skorna också som jag hittade. Skänk mig sisådär en 4000:- från ovan så blir jag glad!

När vi kom hem ringde telefonen och det var Peter.
Det visade sig att han åkt skidor här i spåren och ramlat och gjort sig illa.
Så mamma har precis hämtat honom och nu ska han byta om för att åka ner till byn.
Där måste de kolla så att foten inte är bruten, och är den det gott folk.
Ja, då åker vi nog hem sådär nu med en gång. För sjukhus det har de inte här minsann.
Då måste man åka till Östersund, eller som närmast Svegs vårdcentral.
Bara en massa action! Fast det hade ju kunnat vara roligare action än såhär må jag säga..

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback