With or without my bubblegum.

Min vardag är hyffsat grå nu för tiden.
Som idag. Allt jag har sysslat med är som vanligt att jobba, och städa såklart.
Hann även med att handla upp julklappspengarna på mat,
eller snarare på grejer att baka med min nya hushållsmaskin.
Och sedan kan ni gissa hur det gick gott folk.
Med min tur kommer jag hem, diskar maskinen
läser bruksanvisningen och sätter ihop den.
Och när jag startade det hände givetvis absolut ingenting.
Den jäveln var död!

Dagen med min nye man herr dator kommer genast upp i huvudet
och jag tänker att jag aldrig mer ska handla där.
Men, så är det nog som moster säger att det faktiskt inte är deras fel.
I alla fulla fall har min kära mor varit hit och plockat ihop den,
så nu ska den bara lämnas tillbaka så får vi se vad som sker.

Och städat. Det har jag gjort. Hela himla lägenheten.
Så vansinnigt skönt! Men så kom mor som sagt,
och gick in med skor i min ny dammsugade/torkade lägenhet.
Vansinne!

En vanlig vardag i Lundgren's jäntas liv.

Filakia polla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback