Bäst-före-datum flera timmar sedan.

Klockan har slagit 03.00 och jag är långt bort ifrån mitt bäst-före-datum.
Känner mig helt yr i skallen.
Kan ha att göra med min nyttiga (?), trodde jag ja, diet.
Jag har hoppat av pizzadieten och blev därefter kaffe-och-cigg-arian
Inte planerat. Jag hann inte med att äta bara efter min sovmorgon idag.
Och på jobbet glömde jag helt bort det.
Därför har jag nu käkat smågodis så att sockret står ut genom öronen.
Tandtrollen fäktar nog i käften på mig,
så det är dags att bli ren och fräsch igen.
Jag har inte råd med någon tandläkare, inte.
Det finns finare saker att lägga pengarna på.
Som kläderna jag tänkt beställa på torsdag.
Ge mig genast.

Nu sitter jag helt ärligt här och kisar med ögonen.
Det kan vara ett tecken på att jag bör sova.
Upp i ottan och käka tacos imorgon.
Innan tre åtminstone.
Jag är en sån vansinnigt slö jävel, jag skäms.

Natt-blogg och äpplen är hela grejen just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback