Det, du, alla är bara så jäkla mum.

Skånska kanske är den fulaste dialekten ever.
Framförallt om man dömer norrlänningar och klär sig som sådär.
Det ska inte finnas på kartan, jesus amalia vi är ju dom bästa som finns.
Hövv i dumme och dum i huvve.
Jag har egentligen så mycket att säga men hövve hänger inte med,
jag är vansinnigt trött efter en jävla intensiv resa.

Eftersom vår Petter-resa blev inställd av diverse jobb
och krångel så bestämde vi oss, jag och fröken Wallinder
för att hänga i gäng hemma hos henne och låtsas vara på Petter typ.
Störtlöjligt kanske, men det vore roligt.
I alla fulla fall så ringde hon mig någon gång där under min
vansinnigt meningslösa tid på jobbet, inte en gäst igår för första gången.
Det var dock bra på ett sätt med tanke på att jag då fick gå 21.30
och därmed hann med att åka till Åre ändå som vi bestämde där
på kvällskvisten. Jävligt spontant, men det var det värt.
Vi missade dock Petter, så-klart! Skratta baby, skratta. Där var jag fyndig.
Lilla hjärtat och alltihop. Jag skrattar så jag kissar på mig.
Matilda rev tv-apparater och kraschade vinglas på vår improviserade efterfest,
vi blev bjudna på en tillbringare av årets första - hembränt med vatten.
Fan, det har jag inte druckit sedan jag var 15 och bodde i Malung. Aldrig blandat dock.
Inte igår heller, den bjöd jag tillbaka på till en termos som jag hoppas ingen
häller kaffe i idag inte. Sangria är godare, vansinnigt mycket godare.
Grannen med glasögonen försökte sova, jag och fröken Wallinder åkte på moppo.
Även att Pej fick följa med till Åje och han tackade Anderjs Ejiksson så mycket för tändajen.
Se, där skrattade till och med dom.

Nu ska jag borsta tänderna innan fröken och jag ska käka pizza.
Vi tar resten sen tror jag, måste vila hjärnan innan jag tuppar av.
Hytta med näven då jag är såhär trött.

- Hej, jag heter fru schysst stil inne på Statoil.
(Där förgyllde vi dagen för två människor åtminstone.)

Mum-mum-mum-mum-mum-mum-mum-mum.
(Det är roligt med internskämt.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback