Hide, dom kommer snart banne mig.

Nyvaken. Helt sjukt.
Jag har aldrig kunnat sova sent förr,
idag klarade jag fan i mig inte ens att kliva upp.
Det har inget med de alkoholhaltiga dryckerna att göra,
faktiskt inte,
jag är vansinnigt trött bara. Överallt.
Jag ska njuta hela dan då jag är ledig.
Och yes, allt går som vanligt emot mig.
Tror ni att det blir något Åre med Petter eller? Nae.
Jag måste jobba, eller måste, jag är snäll så jag gör det.
Vi tar det en annan dag fröken och jag.

I övrigt så är huset är mörkt och kallt.
Jag ska städa och tända ljus,
dammsugarn är fortfarande kajko sen det satan dog.
Jag kan får på den, men han sprutar mer än han suger tror jag.
Jag får sopa, sopa, sopa. Snart kommer familjen hem.
Jag vill dra täcket över huvudet och dö.
Det här fungerar inte i längden, jag kan inte bo hemma.
Hittade några vettiga saker inatt, måste nog prata med de två.
Nu är det åtminstone dags att städa,
och att försöka få tag på cigg. Segt.

Mamma om att jag skulle åka till Åre över natten:
- Vi ska dit och kolla på Petter. Jag behöver komma bort en sväng, mamma.
- Ska ni åka till Åre och kolla på Petter Nyholm? Varför det?

I 40-åringars värld finns inget annat än locals.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback