Im my own worst enemy.

Jag hatar mig själv på mornarna! Förbannade, som chefen skulle sagt.
Inatt somnade jag ändå i någorlunda god tid,
att jag inte somnade klockan tolv som jag velat får jag skylla på
fröken och herrn som gjorde att jag somnade i soffan alldeles för länge,
dessutom alldeles för tidigt. Söndagar gör lätt så mot mig.
I vilket fall vaknade jag tidigt imorse, när väckarn ringde 10.30
Och jag kände mig faktiskt riktigt pigg. Hade massor att göra.
Men dum som jag är lät jag mig själv snooza,
vilket alltid innebär att jag trycker av väckaren i sömnen av
någon konstig anledning och sedan inte vaknar förrän flera timmar gått.
Precis som idag!
Så, nu sitter jag här. Nyvaken. Har precis slängt in tvätt i maskinen.
Det jag hade tänkt haft på mig idag. Något jag kan köra upp i röven.
Skulle ha hunnit ner på stan innan fröken Wallinder slutar skolan.
Tänkte ta en fika med henne innan jobbet. För att vakna till liv.
Det är dags att röra på fläsket.
Som jag för övrigt skulle ha blivit av med!

Nu är det slut på pizza-perioden. Hör ni det ni två?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback