Nu kommer allt på en och samma gång.

"Det är över nu
Men jag kommer ihåg alla dagar med dig
Det är över nu
Men jag kommer ihåg en helt annan tid
Den är över nu
Det hörs en kall, kall vind som sveper förbi "

Det är härmed klart. Vi har båda gått vidare. Det tog tid, som du sa. Men här är vi.
Lättnad. Kan jag beskriva det så?
Jag vill inget hellre än att du ska må bra, det vet du.
Men det har varit jobbigt tidigare. Att ha velat komma nära, men inte kunnat. Rädd för att såra dig.
Jag känner dig så nära inpå, du känner mig.
Alla fel, alla brister. Men du accepterade, tog på dig, fanns till och älskade.
Jag kommer alltid älska dig, precis som jag sa. Men vi kommer aldrig mer finnas till.
Det är skönt att nu kunna prata om det här utan att veta att det tär i dig.
Du vet var jag finns om något skulle ske. Här. Whenever you might need me.
Det börjar låta högtravande och löjligt, men jag menar det. Vem vet vad framtiden har att ge?
Ingen kan svara på hur vi kommer reagera senare. Men, just nu vet jag hur det är.
Aldrig, kan jag lova. Kommer jag låta någon styra mig och säga, gör si, gör så.
Det vet du! Det ska mycket till för att styra mig.
Så, dina värsta farhågor kan du slänga åt helvete med en gång.
Vi är över nu!

Jag har älskat dig. Kommer älska dig. Aldrig glömma dig.

Ta hand om dig är du snäll!

Kommentarer
Postat av: Teddy

vad vackert skrivet. Verkligen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback