When will I ever grow up?

Det är skönt att vara vuxen kom jag precis på mitt i natten.
Såhär att jag kan sitta vaken hur länge som helst utan
något tjat och gnäll på att jag faktiskt måste ta mig upp imorgon.
Eller att jag numer kan göra precis vad jag vill,
eftersom jag själv får stå för konsekvenserna.
Typ som att äta tacos till frukost imorgon,
det är ju bara mig kilona lägger sig på så vem ska då klaga?
Eller att jag är inställt på karatefylla nästa gång jag går ut,
det är ju bara jag som måste vakna dagen efter
med ångest ifrån helvete och undra vilka alla är.
Men det är ju även så att vad man inte minns aldrig har hänt.
Det lever jag efter. Osunt kan du säga, men jag har så mycket roligare då.
Tills ångesten smäller till.
Jag är nog inte vuxen trots allt.

Ibland önskar jag att jag vore en karaktär i en serietidning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback