Alkoholångor och verklighet.

Det är söndag. Mina tio dagar i helvetet är över.
Nu ska jag jobba idag, sedan vet jag att schemat ser bättre ut nästa vecka.
Jag mår som en död säl.
Har levt partyprinsessa i två dagar i rad nu.
Det var väl jävla dumt gjort kan jag tycka nu i efterhand.
Mår närmare bestämt vansinnigt illa och skulle vilja sova hela dagen.
Men en kall dusch och två liter vatten senare kan jag hoppas jag mår fint.
Dagen är inte lika långt på jobbet idag. Det känns skönt.

Lägenheten ser ut som stryk efter min helvetesvecka.
Jag har kommit hem, slängt av mig kläder och skor och somnat.
Vaknat, kanske ätit frukost och i så fall lämnat disk.
Duschat och slängt handduken på något dumt ställe.
Letat kläder och rivit ut hela garderoben, sedan tryckt in det jag kunnat.
Sådär har jag gjort. I tio dagar. Då förstår ni varför det ser ut som stryk.

Nej, nu ska jag nog gå och kräkas i duschen.
Det är inte sant, men jag säger det för att det låter äckligt.
Och då förstår man hur jag mår idag.
Äckligt.

Äntligen. Jag är helt lycklig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback