En hel helg i fröken Lundgrens liv.

Helgen är över.

Fredagen var full av jobb och sedan ännu mer sprit.
Så ini-helvetes mycket gin har jag inte druckit sedan ifjol
vilket resulterade i en förjävla fylla.
Jag hade tydligen glömt bort hur full man blev av skiten.
Så jag mådde som jag förtjänade igår
och stoppade fingrar i halsen och allt.
Riktigt sådär fräscht, men vad gör man inte för slippa må som en överkörd säl.

Linda var helpepp på att gå ut igår,
jag var kanske helt förståeligt inte riktigt lika sugen.
Men efter några kilo smink blev jag minsann piggare,
så en sväng på krogen fick det bli. Bara för att!
Galet nog var det helt proppat, helt klart sist in var vi.
Men jag var nog fan i mig typ först ut också.
En drink och sedan fick jag nog.
Jag fick nog typ en släng av torgskräck och all trängsel gjorde mig vansinnig.
Det var folk överallt! Jävla roligt i och för sig, men jag var för nykter.

Idag har jag städat undan i min lilla bunker.
Sådär som sig bör på söndagar och sedan har jag jobbat.
Kom hem för en stund sedan, gästerna kom sent och stannade sent.
Men lika glad är jag för det för jag är fan ledig imorgon!
Jag hoppas på finväder,
lär ju aldrig ske eftersom vädret alltid är skit på mina lediga dagar.
I vilket fall hoppas jag även på god mat och gott vin, eller något.
För det är sådant jag vill ha på mina lediga dagar.
Måndag som lördag, vem bryr sig?

Nu har jag poppat mig några popcorn.
Egentligen borde jag sova, men jag är uppspelt.
Jag är ju ledig!

Och så är jag lycklig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback