Helvetes-helgen så att säga.

Ní vill inte vara jag i helgen inte.
Jobba mycket, det är jag van.
Men att bo på jobbet alla vakna timmar,
det är fan pricken över i:et.
Och jag skämtar inte, det är jobb, jobb, jobb hela jävla helgen.
Inte lalla-omkring-och-röka-när-man-har-tid-jobb inte,
det kommer sluta med att jag stryper någon dryg en
som gnäller för mycket på grund av rök-brist.
Eller så absolut inte. Jag hoppas att allt kommer gå som smort.
Och så jag jag ju en massa pengar, det tas emot med glädje!

Laxfestivalen som vi nu gruvat oss över
(alla utom chefen på ett ungefär)
i månader är fan här så prick som idag.
Jag har just kommit hem och har druckit en öl.
Funderar på en till, bara för att kunna slappna av och sova.
Det är tragiskt måhända, men vilken metod som helst
för åtminstone 6 timmars sömn behöver jag nu.
Efter helgen ska jag leva nyttigt och nyktert eller så.
Imorgon jobbar vi förvisso tillsammans med grymma människor,
det kommer bli mycket stress och skratt.
Sånt gillar vi.

Och så ska jag köpa skumpa.
Bara för att fira av sommar-stressens allra värsta
och det ska banne mig göras på söndag!

Så, vi hörs om 4 dygn eller så.
När jag lever som vanligt folk igen!

Kalinixta
och ha en bra helg.

Jag tycker om dig mer och mer för var dag.
Sol.
(Vi har vackert väder, hurra!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback