I ett hamsterhjul.

Det är redan tisdag och mitt i yre-veckan.
Nästan åtminstone.
Har spenderat all vaken tid till att jobba,
bättre blir det om en vecka eller så.
Nu är jag sjukt trött.
Sådär att ögonen gör ont när jag har dem öppna.
Sådär att jag snart får ett sammanbrott när
jag måste prata, le och ha människor omkring mig jämt.
Jag är less kan man säga.
Men imorgon har det gått över, det gör det jämt.

Ska plocka upp farmor i lägenheten imorgon
och rulla ner en sväng på stan.
Hon behöver träffa folk och vi måste ses litegrann.
En kort sväng i alla fall.

Är hemma hos mamma och ska sova.
Hon har frukost och resten av familjen är far away.
Jag trivs.

Mitt liv är hemskt spännande nu.
Jag skriver mer ointressanta saker än vanligt.
Men det bjuder jag på!

Adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback