Lukta gott, lukta du, lukta regn.

Sådär.
Nu är typ ännu en dag avklarad.
Är helt dödstrött, måste försöka vila en sväng.
Har varit på stan med Mona och först lunchat
sedan druckit kaffe och moffat glass.
Sedan har vi mest gått fram, och tillbaka.
Fram och tillbaka.
Nu är jag helt matt.
Ledigheten är nog lite jobbigare än jobbet i sig.
Har tvingat mamma att mysa med mig ikväll,
vi ska äta gott och dricka vin.
Hade varit trevligt med mostrarna men ingen av dem kunde.
Det blir mysigt ändå med bara vi.

Det har regnat också. Vädergubbarna ljuger jämt, jag säger ju det.
Men trycket i huvudet släppte taget och jag känner mig lite mer upp,
inte längre upp-och-ner.
Jag gillar regn.

Och vad slår egentligen lukten av fuktigt gräs och blöt asfalt?
Inte mycket.

Filakia

Kommentarer
Postat av: calcamel

TAck för en hel muuusigkväll!!

Kalinichta


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback