Som en liten törnrosa de sista dygnen.

Nu har jag sovit. Igen.
Vansinne det där hur mycket jag sovit
sedan jag kom hem till mor igår.
Och sedan efter jag kom hem till mitt idag.
Antar att min kropp måste vara helt utmattad
eller något liknande och därför är jag så trött.
Kan säkert stämma med tanke på alla timmar
jag arbetat de sista månaderna.
En god natts sömn till hoppas jag på,
bara jag inte sovit bort allt redan och är pigg inatt.
Men det tror jag inte. Snart ska jag stänga av tv-n.
Och böcker funkar alltid nästan för att få mig att somna.

Måste försöka ta reda om jag måste ner på jobbet först,
för måste jag det då måste jag klä på mig
och det är för sjutton en massa jobbigt när jag redan ligger skönt.

Filakia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback